خلق زندگی زیباتر

قدرت درون

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹ ب.ظ

خلاقیت خود را چگونه فردی می بینید؟ اگر احساس می کنید که فرد خلاقی هستید، سرنوشت خوبی در انتظار شماست. . بیشتر افراد جامعه بر این باورند که عده ای توانایی نوآوری و خلق ایده های ناب را دارند و برخی دیگر از این نعمت بی بهره اند. این عقیده ای پوچ و بی اساس است. حقیقت امر این است که همه ی افراد در وجود خود روحیه ی نوآوری و آفرینش دارند ولی بعضی از افراد از آن استفاده نمی کنند و طوری وانمود می کنند که کاملا از آن بی بهره اند. اگر تا به حال شخصی بوده اید که توانایی های خود را نشناخته و مهارت ها را درون خودتان تقویت نکرده اید، قطعا این کار را انجام دهید. همه ی افراد به سرزندگی و خوشحالی احتیاج دارند. باید خودمان را از پیله ی تنهایی و حد و مرزی که برای خودمان ساخته ایم. رها سازیم. با نیروی خلاقیت و نوآوری می توان به شادمانی، شور و شعف و خوشحالی دست یافت. همیشه افرادی که پشت سر افراد دیگر قدم بر می دارند هیچ گاه به موفقیت نمی رسند؛ ولی کسانی که از نیروی خلاقیت و آفرینش استفاده می کنند و به خلق ایده می پردازند، همواره پیشرفت می کنند. . . . . در زندگی می توان یکی از این دو راه را برگزید. یا باید هم رنگ جماعت شد و با مردم پیش رفت و یا باید راه خود را برگزید و خود را مستثنی از بقیه دانست. برای جدا شدن از بقیه بایستی تلاش کنید تا به جایگاهی دست یابید که قبل از شما کسی به آن مکان نرسیده است. به نظرات و اعتقادات بقیه بی توجه باشید و تنها به ندای درون خود گوش بسپارید.

برای این که خلاقیت و نوآوری ایجاد شود باید ترس از شکست و ناکامی را کنار
بگذارید. از مسیری که بقیه بارها از آن عبور کرده اند رد نشوید، مسیر جدیدی خلق کنید.
تصمیم گیری در قدیم اصطلاحی بود که می گفت هرگاه در زندگی مرتکب خطابی شدید، جهان هستی از آن چشم پوشی می کند؛ ولی اگر درست تصمیم نگیرید، زندگی به سادگی از کنار آن نمی گذرد. با وجود اینکه مطالب زیادی در مورد قدرت درون نوشه شده است، کمتر مطلبی به این موضوع اشاره دارد که نخستین گام برای بالندگی و بهبود قدرت درون تصمیم گیری است. به دلیل بیم داشتن از این که مرتکب خطا شویم، هیچگاه اقدام به تصمیم گیری نمی کنیم. «الدوس هاکسلی» نیز به این موضوع اشاره کرده است و می گوید: تاثیر منفی که اشتباه کردن بر جای می گذارد بسیار کمتر از تاثیر منفی ترس از اشتباه کردن است. قلم و کاغذی برداشته و در مورد سه پرسش زیر کمی تأمل کنید در حال حاضر در چه مکان و شرایطی قرار دارید؟ تمایل دارید در آینده در چه مکان و شرایطی قرار داشته باشید؟ چه اقداماتی را می توانید برای پر کردن فاصله شرایط فعلی و شرایط دلخواه نان در آینده انجام دهید؟ پاسخ به پرسش های بالا شما را در روند تصمیم گیری یاری می کند. حال در مورد دو موضوع زیر کمی تأمل کنید: بدترین نتیجه ای که می تواند نصیبتان شود چیست و سپس به این موضوع فکر کنید که اگر نتیجه دلخواهتان حاصل شود چقدر زندگی زیبا و خوشایند می شود.

طبق تحقیقات صورت گرفته، افراد موفق خیلی سریع تصمیم گرفته ولی به آرامی در تصمیم خود تغییر ایجاد می کنند. هنگامی که دیگران قادر به حل مشکلی نباشند، شما تصمیم گیری سختی پیش رو دارید. در واقع مسائل آسان به راحتی قابل حل هستند و نیازی به حل آن از جانب شما نیست.
لینکلن» شخصی بود که در یک خانوادهی عادی و متوسط به دنیا آمده بود و شرابطش به نحوی بود که مجبور به گرفتن تصمیم های سختی بود. تصمیمات گرفته شده توسط او با انتقاد زیادی روبرو می شد. دوستان وی از او سؤال می کردند که «چرا او از انتقادهایی که صورت میگیرد خشمگین نمی شود؟» او منطقی جواب میداد: «اگر بنا بر این باشد که زندگی ام را بر اساس این انتقادها و پاسخ به آنها قرار دهم، دیگر زندگی ام روال عادی خود را نخواهد داشت. من آن کاری را که تشخیص می دهم درست است، به انجام می رسانم. نظر اشخاص دیگر برایم اهمیتی ندارد.» از این داستان الگوبرداری کنید. زمانی که به مرحله ای رسیدید که از تصمیم خود مطمئن شدید و به خاطر تصمیمی که گرفته اید به شدت مورد انتقاد دیگران قرار گرفتید، مشابه لینکلن برخورد کنید.
هدف و پشتکار تعداد زیادی از افراد اعتقاد دارند که لازمه ی پیشرفت در کسب و کار داشتن ضریب هوشی بالایی نسبت به سایرین است. با این وجود مدرکی وجود ندارد که نشان دهنده ی این موضوع باشد که پیشرفت و موفقیت تنها در گرو ضریب هوشی و استعداد بیشتر است. افراد باهوش زیادی را می بینیم که زندگی عادی دارند و در زندگی شان پیشرفتی حاصل نشده است. اگر واقعا هوش و استعداد تعیین کننده بود، چنین افرادی باید موفق ترین اشخاص جامعه می شدند.

طبق بررسی های صورت گرفته مشخص می شود که پیشرفت، ارتباط اندکی با هوش و استعداد دارد. همه ی ما دیده ایم که زنان و مردانی با ضریب هوشی معمولی به جایگاه های بزرگی دست یافته اند. برای دستیابی به کسب و کار موفق و پیشرفت در آن نمی توان به طور یقین بیان کرد که به چه چیزهایی احتیاج داریم. اما ویژگی های شخصی وجود دارد که می دانیم بدون شک بر میزان موفقیت تاثیر گذار هستند. هدف داشتن و پشتکار و پایداری در رسیدن به آن هدف، ویژگی های بسیار مهم در دستیابی به موفقیت هستند. کسانی که پیشرفت می کنند سمت و سوی رسیدن به موفقیت را به خوبی شناسایی می کنند و برای دستیابی به هدف می دانند که از چه موانعی باید عبور کنند. افراد موفق از تجربیات گذشته درس می گیرند و از قدرت و نیروی درونی خود استفاده می کنند. آنان افرادی هستند که به خودباوری رسیده اند. استعداد و ضریب هوشی به تنهایی به پیشرفت و موفقیت کمک نمی کند. یک دانشجوی سطح متوسط می تواند به پیشرفت بزرگی دست یابد.
اگر هدف داشته باشید هیچ گاه دلزده نمی شوید و هر روز صبح با ذوق و شوق
فراوانی برای انجام کارها از خواب برمی خیزید.
برای رسیدن به هدف باید در خود انگیزه ایجاد کنید.

همه چیز در سایه ی پایداری و ممارست به وقوع می پیوندد.

  • علی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی