خلق زندگی زیباتر

تند خوانی چیست ؟

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷ ق.ظ

شما کتاب های زیادی را در انتظار توجه خود دارید، اما شما فقط زمان کافی ندارید! آیا نمی خواهید شما بتوانید سریعتر بدون به خطر انداختن دانش خود را به دست آورید؟ این جایی است که یک تکنیک یادگیری ارزشمند به نجات می رسد: خواندن سریع.
تند خوانی مهارت بالا برای یادگیری در سال 2020 است. برای پیدا کردن همه چیز در مورد این تکنیک شگفت انگیز!
سریع خوانی چیست؟
به طور متوسط، یک بزرگسال می تواند جایی بین 200 تا 300 کلمه در دقیقه بخواند. با مهارت های خواندن سرعت، شما می توانید بسیار سریعتر از 1500 کلمه در هر دقیقه بخوانید. [1] بله، این به نظر می رسد غیر ممکن است، اما درست است.

به منظور درک اینکه چگونه این مهارت کار می کند، ابتدا باید بدانید که چگونه فرآیند خواندن در داخل مغز انسان کار می کند.

روند خواندن
گام اول برای چشم ها به یک کلمه نگاه می کند. این "ثابت" در هر کلمه حدود 0.25 ثانیه طول می کشد.

بعد، شما شروع به حرکت چشم خود را به کلمه زیر. این به 0.1 ثانیه برای مغز طول می کشد تا از یک کلمه به بعد حرکت کند. این " saccade" نامیده می شود.
معمولا، شما در 4-5 کلمه در سر خود و یا یک جمله، در یک بار. پس از تمام اصلاحات و ساکادها، مغز دوباره به طور کامل عبارت می شود تا معنی را پردازش کند. این حدود نیم ثانیه طول می کشد

به طور کلی، این به این معنی است که مردم به طور متوسط 200 تا 300 کلمه در یک دقیقه خوانده می شوند.

سرعت بخشیدن به روند
مفهوم تند خوانی این است که این روند را حداقل 5 بار افزایش دهد. از آنجا که دوره Saccade نمی تواند هرچه بیشتر کوتاه شود، خواندن سرعت بر اصلاحات سریعتر تأکید دارد.

برای انجام این کار، دانشمندان توصیه می کنند که خواننده زیر آواز را از بین ببرد: زمانی که خوانندگان در واقع کلمه را در ذهن خود می گویند، حتی هنگام خواندن در سکوت.

اساسا، سریع خوانی تکنیک تنها دیدن کلمات به جای صحبت کردن به آنها در سکوت است.
این را با اسکن کردن اشتباه نکنید. هنگامی که یک خواننده از طریق یک متن استفاده می کند، قسمت هایی را که مغز آنها غیر ضروری هستند، از بین می برد. شما ممکن است اطلاعات مهمی را در این فرآیند از دست ندهید و Skimming اجازه نمی دهد مغز را حفظ کند تا آنچه را که خوانده شده حفظ شود.

چرا سریع خوانی ؟
سریع خوانی فقط سریع نیست، اما این نیز موثر است. این مهارت موجب صرفه جویی در زمان زیادی بدون فداکاری اطلاعات می شود.

همچنین، ثابت شده است که حافظه را بهبود می بخشد. عملکرد مغز در طول خواندن سرعت بهبود می یابد، که به خواننده اجازه می دهد اطلاعات بیشتری از قبل به یاد داشته باشید.

از آنجایی که خواندن سرعت تثبیت مغز را تثبیت می کند، اطلاعات سریع تر و کارآمدتر پردازش می شود.

باور کنید یا نه، این تکنیک منجر به بهبود تمرکز نیز می شود. همانطور که مغز اطلاعات زیادی را در طول خواندن سرعت دریافت می کند، احتمال ابتلا به حواس پرتی وجود دارد. مغز تنها بر کار در دست تمرکز دارد.

از آنجا که مغز، پس از همه، عضله، روند خواندن سرعت به عنوان یک تمرین عمل می کند. درست مثل بقیه عضلات شما، مغز شما نیاز به ورزش دارد تا قوی تر شود.

مغز متمرکز به معنای تفکر منطقی بهبود یافته است. همانطور که مغز شما برای دریافت و سازماندهی اطلاعات بسیار سریع به سرعت استفاده می شود، روند تفکر شما سریعتر خواهد شد. به زودی به عنوان یک مشکل به شما پرتاب می شود، مغز شما به سرعت دو و دو را با هم قرار می دهد. شما قادر خواهید بود اطلاعات ذخیره شده را بازیابی کنید، همبستگی ها را بیاموزید و راه حل های جدید را کنار بگذارید، همه در عرض چند ثانیه!
مزایای بیشتر
با یک مغز سالم، شما می توانید چیزهای بهتر در سایر نقاط زندگی خود را نیز انتظار داشته باشید. تقویت اعتماد به نفس تنها یکی از آنها است.
همانطور که شما شروع به درک اطلاعات در سرعت سریع تر، شما همچنین شروع به کشف فرصت های بیشتر در سراسر شما.
با توانایی عمیق درک اطلاعات در یک دوره کوتاهتر از زمان، سطح اطمینان شما به سرعت رشد خواهد کرد.
علاوه بر این، تمام مزایای فوق، شما را از استرس کاهش می دهد. با تمام این مزایا، رفاه عاطفی شما بهتر از همیشه خواهد بود. شما احساس تنش کمتر از زمانی که مغز شما یاد می گیرد برای مقابله با مشکلات موثر است. خواندن سرعت به شیوه زندگی آرام و بدون تنش منجر خواهد شد!

نحوه یادگیری سریع خوانی 
خواندن سرعت یک ابرقدرت است. خوشبختانه، بر خلاف دیگر ابرقدرت ها، این یکی می تواند یاد بگیرد!

تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند برای کارشناسی ارشد این مهارت استفاده شود. انتخاب یکی از بهترین ها را انتخاب کنید.

1. روش اشاره گر
فردی که برای محبوبیت خواندن سرعت، چوب Evelyn، با استفاده از روش اشاره گر به حساب می آید. این یک تکنیک ساده است که در آن خواننده از انگشت اشاره خود استفاده می کند تا در سراسر متن که خواندن آنها را می نویسد اسلاید کند.

همانطور که انگشت حرکت می کند، مغز به طور همپوشانی همراه با آن حرکت می کند. این یک روش موثر برای نگه داشتن چشم متمرکز شده است، جایی که انگشت بدون هیچ گونه حواس پرتی می شود.

خوانندگان تمایل به عقب رفتن را دارند. روش اشاره گر مانع از این اتفاق می افتد، در نتیجه صرفه جویی حداقل نیمی از زمان خواندن.

2. روش اسکن
در این تکنیک، چشم های خواننده تنها در کنار یک قسمت از صفحه حرکت می کنند. این می تواند سمت چپ یا راست متن باشد، اما معمولا مرکز است، زیرا این راحت ترین است.

به جای قدم زدن از طریق کل متن از چپ به راست، بینایی از بالا به پایین حرکت می کند.

این روش شامل تثبیت بر کلمات کلیدی مانند اسامی، ارقام یا سایر اصطلاحات خاص می شود. با انجام این کار، زمان ساکیا به حداقل رسیده است.

3. گسترش ادراکی
به طور کلی، یک خواننده بر روی یک کلمه در یک زمان تمرکز می کند. از سوی دیگر این تکنیک، مغز را تشویق می کند تا یک تکه از کلمات را بخواند. در انجام این کار، این روش چشم انداز محیطی خواننده را افزایش می دهد.

در اینجا این چیز است: حتی اگر زمان ثابت باقی بماند، با گسترش ادراکی، تعداد کلمات که چشم ها بر روی افزایش می یابند، باقی می ماند.

اساسا مغز 5 بار اطلاعات بیشتر را در همان مقدار زمان دریافت می کند.

این تکنیک سخت ترین استاد است و زمان بیشتری را برای یادگیری می گیرد. برای کمک به روش توسعه ادراکی، از ابزارهای خواندن سرعت نیاز به کمک دارید.

با این حال، هنگامی که شما آن را تسلط دهید، این تکنیک به شما سریعترین سرعت خواندن را با حداکثر مصرف دانش ارائه می دهد.

بهترین برنامه های خواندن سرعت
این ساده ترین ابزار برای کمک به هر فرآیند در هر بخشی از زندگی این روزها گوشی هوشمند شماست.

شما می توانید از برنامه های تلفن همراه برای یادگیری سرعت خواندن در حال حرکت استفاده کنید. ثابت شده است که به طور منظم تمرین خواندن سرعت سریع ترین راه برای یادگیری این مهارت است. [3]

در اینجا چند گزینه عالی برای نگاه کردن به وجود دارد:

1. Reedy
اگر شما دارای گوشی هوشمند اندرویدی هستید، می توانید Reedy را به تلفن همراه خود دانلود کنید. در غیر این صورت، پسوند Chrome را روی لپ تاپ خود دریافت کنید تا از سرعت خواندن با Reyed لذت ببرید.

این برنامه خوانندگان را آموزش می دهد تا با نمایش کلمات یک به یک روی صفحه نمایش سریعتر بخوانند. به جای نیاز به رفتن از طریق خطوط یا متون طولانی، Reedy کاربر را آماده می کند تا روی یک کلمه در یک زمان تمرکز کند.

اگر چه این یک روش موثر برای یادگیری سرعت خواندن متون طولانی نیست، این یک راه عالی برای شروع است.

2. README!
این که آیا شما یک کاربر Android یا iOS هستید، می توانید از readme استفاده کنید! کاربرد. این برنامه حتی با برخی از گزینه های کتاب الکترونیکی برای تمرین سرعت خواندن می آید.

با انتخاب اندازه فونت مورد نظر خود، رنگ، طرح بندی، و غیره شروع کنید، به غیر از آن، حالت های مختلف خواندن برای کاربر را انتخاب کنید.

 

اگر میخواهید حکم خواندن را با جمله یا در پاراگراف های کوتاه تمرین کنید، می توانید حالت خواندن متمرکز را انتخاب کنید.

حالت Beeline Reader رنگ متن را تغییر می دهد تا چشم را هدایت کند تا از ابتدا تا پایان به یک سرعت به پایان برسد.

در نهایت، حالت Spritz وجود دارد که در آن برنامه بر روی تکه های کلمات در یک بار تمرکز می کند. این دیدگاه محیطی خواننده را کنترل می کند. با این حال، این حالت به طور کامل در نسخه رایگان برنامه در دسترس نیست.

3. Spreeder
Spreeder در هر دو iOS و Android موجود است. با این حال، کاربران همچنین ممکن است از وب سایت Spreeder بهره مند شوند. این برنامه اجازه می دهد تا خواننده را در هر متن که آنها می خواهم به سرعت خواندن.

شروع به سرعت کم، برنامه فلاش کلمات را به صورت یک به یک. به تدریج، به عنوان کاربر راحت تر می شود، سرعت افزایش می یابد.

به آرامی، کاربر آموزش داده می شود به سرعت خواندن بدون نیاز به جست و خیز هر کلمه.

این برنامه از بقیه متفاوت است، زیرا پیشرفت خواندن کاربر را دنبال می کند، زمان خواندن و سرعت خواندن را ضبط می کند.
بحث در مورد خواندن سرعت
درست است، خواندن سرعت صدا خیلی خوب است که درست باشد. سخت است باور کنید که انسان ممکن است به دست آوردن چنین سرعت سریع بدون به خطر انداختن کیفیت اطلاعاتی که دریافت می کنید.

شاید در نتیجه، افرادی هستند که به روند خواندن سرعت اعتماد ندارند. آنها معتقدند که وقتی از طریق یک متن در چنین سرعت بالا بخوانید، خوانندگان سرعت نمی توانند درک خوبی داشته باشند.

درست است که خواندن سرعت بدون استفاده از آن، اگر شما متن را که در حال خواندن نیستید، مهم نیست، مهم نیست که چقدر سریع آن را انجام دادید.

به طور مشابه، اگر شما به آرامی بخوانید و هنوز اطلاعاتی را که خواندید، حفظ یا درک نکنید، این نیز بی فایده است.

با این حال، چند عامل در اینجا وجود دارد. هنگام خواندن با یک سرعت عادی، زمان کافی در میان هر مرحله از فرآیند مغز وجود دارد که از بین برود.

برعکس، سرعت خواندن برگ پشت هیچ زمان برای مغز برای تمرکز بر روی چیز دیگری نیست. بر خلاف Skimming است. هیچ بخشی از متن از بین نمی رود، به این معنی که مغز هر کمی از اطلاعات را دریافت می کند.

منبع : https://www.lifehack.org/

  • علی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی