خلق زندگی زیباتر

نکاتی برای زندگی بهتر

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۱۱ ب.ظ

اطمینان حاصل کنید نتیجه ای را که به دست می آورید همانی است که خودتان می خواهید و نه آنی است که انسان های دیگر برای شما می خواهند.
وقتی تانی گری - تامسون برای نخستین بار در سن هفت سالگی متوجه شد که قادر به راه رفتن نخواهد بود، پزشکان اش هدفی را برای او معین کردند - تا دوباره بتواند راه برود. آنها تصمیم گرفتند که به تانی، هرطور که شده کمک کنند تا بتواند ایستاده را برود. به او چوبهای زیربغل مخصوصی داده بودند که او آنها را بسیار آزارنده توصیف کرد. چون از هر جهت امکان حرکت کردن او را محدود می ساختند. پول، انرژی و زمان زیادی صرف بهتر ساختن این چوب ها میشد که به او کمک شود تا ایستاده راه برود. اما اگر آنها پرسش از تانی در مورد هدف اش را متوقف می کردند، کار خود را آسان می ساختند.
تانی در مقام یک دختر جوان، انسان مستقل و متکی به خود بود که هدف دلخواه و مطلوب خودش را داشت - او می خواست متحرک باشد تا بتواند کارهای زیادی انجام دهد. برای او ایستاده راه رفتن مهم نبود و بیشتر برایش مهم بود که بتواند با سرعت بالا به اطرافش حرکت کند. او می گوید، نخستین روزی صندلی چرخدارش را دریافت کرد خوشبخت ترین روز زندگی اش بود - چرا که حالا می توانست با سرعت زیادتری به اطراف خود حرکت کند. او کم کم به قهرمان المپیک مبدل شد. او امروز دیم تانی گری - تامسون، یکی از موفق ترین ورزشکاران در انگلستان است (برای اطلاعات بیشتر در این باره به آدرس سایت اینترنتی http : / / www . tanni . co . uk مراجعه کنید) بعضی اوقات کارهایی را که شما میخواهید انجام دهید شاید غلبه ناپذیر به نظر بیایند که علت آن هم حجم زیاد کار یا مشکلات ناشی از چالش خاصی که بعضی از این کارها طلب می کنند هم نیست، علت آن به نحوه برخورد شما با آنها مربوط می شود. برای والدین خیلی طبیعی است که از یک کودک ضعیف انتظار داشته باشند بالغ تر و با اتکاء به نفس تر باشد اما تلاش آنها برای اینکه این کودک را شبیه به آنچه در ذهن مجسم کرده اند در آورند غالبا" می تواند نتیجه معکوس در پی داشته باشد.
شناخت رسالت شخصی در زندگی فارغ از خواسته هایی که دیگران از ما در زندگیشان دارند می تواند ما را در مسیر زندگی به شادی و لذت بیشتری برساند.
رسالت شخصی از دوران کوچکی در ضمیر ناخود آگاه ما شکل می گیرد.

 

  • علی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی