خلق زندگی زیباتر

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

زندگی را آسان بگیرید. از انجام کارهایی که به صورت عادت در آمده اند، خودداری کنید. موارد زائد را از زندگی خود حذف کنید. تا بتوانید زندگی را واضح تر ببینید. یک ماه تماشای تلویزیون را کنار بگذارید، به آنچه می خوانید و به افکار خود توجه کنید.

به ندای قلب خود گوش دهید که می گوید: من این کار را دوست دارم برایم هیجان انگیز است. به کتابخانه بروید. تک تک قفسه ها را به دقت بررسی کنید. کدام یک برای تان جذاب است؟

کارهای جدیدی انجام دهید: نقاشی رنگ روغن، هنرهای رزمی، مربیگری فوتبال، زبان ایتالیایی و ... ممکن است ده کار تازه را امتحان کنید و نه تای آنها آنچنان دلچسب نباشند. اما شاید کار شماره ده، دنیای جدیدی را به شما نشان دهد و اگر این اتفاق نیفتاد، ده کار بعدی را امتحان کنید.

برای یافتن، باید جستجو کرد. اگر راه زندگی خود را گم کرده اید، کمی استراحت کنید. برای خود وقت و فضای کافی ایجاد کنید تا آنچه را که برای تان مهم است، بررسی کنید. یک هفته تنها به دریا و کوهستان بروید. فرد می گوید: برای این کار وقت ندارم. درست مثل این است که بگوید: "من راه را گم کردم، اما چون عجله دارم، نمی توانم نقشه را نگاه کنم.

مهم ترین چیز این است که به کار مورد علاقه تان مشغول شوید و این طرز فکر را بپذیرید. برای انجام کارهای مورد علاقه تان، ابتدا باید امکان تحقق آنها را باور کنید. وقتی کار مورد علاقه خود را پیدا کردید، پاسخ این پرسش را خواهید یافت: " من در زندگی می خواهم چه کار کنم؟ "

اکثر مردم نمی دانند چه می خواهند و ناراحت هستند که چرا آن چیزی را که خودشان نمی دانند چیست ، به دست نیاورده اند. اگر دقیقا نمی دانید چه میخواهید، نزدیک ترین نقطه به هدفتان را پیدا کنید و حرکت را از همان جا آغاز کنید.

منبع : کتاب از قلبتان پیروی کنید اثر اندرو متیوس

 

  • علی خانی