خلق زندگی زیباتر

نحوه خواندن سریعتر: 10 راه برای افزایش سرعت خواندن شما

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۵۴ ق.ظ

آیا شما باید کارهای زیادی را برای رسیدن به یک مهلت داشته باشید که همچنان به شما در هر گوشه ای ادامه می دهد؟ آیا خواندن زیادی دارید؟ آیا شما به سادگی می خواهید با سرعت بیشتری بخوانید، چه برای دلایل شخصی خود، یا برای کار؟

بنابراین، چگونه سریعتر بخوانید؟ در اینجا 10 راه اثبات شده برای کمک به افزایش سرعت خواندن شما وجود دارد.

1. مونولوگ داخلی را متوقف کنید
یک مونولوگ درونی خود، همچنین به عنوان subvocalization شناخته می شود، یک ویژگی بسیار شایع در میان خوانندگان است. این فرآیند صحبت کردن کلمات در سر شما به عنوان خوانده شده است، و این بزرگترین مانع است که در راه شما قادر به افزایش سرعت خواندن خود را می شود.

اگر شما در حال خواندن صدای خود را در سر خود می شنوید، نگران نباشید. تا زمانی که صدای خود، خواندن همراه با شما باشد، خوب است. در واقع، این است که چگونه معلمان بچه ها را به خواندن آموزش می دهند - کلمات را به صورت سکوت در سر خود را به عنوان خوانده شده.

آیا دستورالعمل ها را به یاد می آورید، "در سر خود را بخوانید، همانطور که گذر را با صدای بلند بخوانید"، که اغلب در کلاس های درس گفته شد؟ این یکی از راه هایی است که این عادت داشتن یک مونولوگ داخلی به عنوان یک خواننده جوان به شما تبدیل شده است.

هنگامی که شما در ابتدا آموختید که بخوانید، شما آموختید که همه چیز را صدا کنید و با صدای بلند بخوانید. هنگامی که شما به اندازه کافی مهارت داشتید، معلم شما شروع به گفتن کلمات در سر خود کرده اید. این چگونگی عادت است و اکثر مردم به این روش ادامه می دهند. این به هیچ وجه بر آنها تاثیر نمی گذارد، تا زمانی که آنها شروع به خواندن در سرعت بیشتری کنند. اگر شما در حال تلاش برای افزایش سرعت خواندن خود هستید، این اولین چیزی است که باید یاد بگیریم که غلبه کنم.

چرا این شما را آهسته می کند؟ سرعت خواندن به طور متوسط ​​تقریبا همان سرعت متوسط ​​صحبت است. با توجه به فوربس، میانگین سرعت خواندن بزرگسالان 300 کلمه در دقیقه است. [1]
میانگین سرعت صحبت کردن یکسان است.

از آنجایی که اکثر مردم در عادت هستند که کلمات را با صدای بلند در سر خود به عنوان آنها بخوانند، آنها تمایل به خواندن در اطراف همان سرعت را به عنوان آنها صحبت می کنند. این به این معنی است که سرعت خواندن شما فقط افزایش می یابد اگر شما همچنان ادامه دادن آن مونولوگ داخلی را ادامه دهید. اگر می خواهید سرعت خواندن خود را افزایش دهید، باید آن را از بین ببرید.

برای انجام این کار، شما باید یک چیز را درک کنید: این غیر ضروری است. شما نیازی به گفتن هر کلمه در سر خود را به منظور درک مواد شما خواندن. این زمانی بود که شما جوانتر هستید، اما اکنون می توانید معنای را فقط از دیدن کلمات وارد کنید. مغز شما هنوز اطلاعات را پردازش می کند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک علامت "عملکرد" ​​را می بینید، آیا شما واقعا متوقف می شوید که کلمه را در سر خود صحبت کنید؟ البته که نه. شما فقط به آن نگاه کنید و آن را به صورت خودکار پردازش کنید. این همان چیزی است که شما باید انجام دهید وقتی که مواد چاپی خود را بخوانید، مانند کتاب ها یا پرونده های کاغذی.

یکی از مواردی که می تواند به شما بسیار کمک کند آموزش تند خوانی است. 

اگر مدت زمان زیادی را برای این کار سخت داشته باشید، سعی کنید با موسیقی سازنده در هدفون بازی کنید یا روی برخی از آدامس ها بخورید. حواس پرتی مغز شما را کمتر بر روی subvocalization متمرکز خواهد کرد، هرچند هنوز به کلمات نگاه می کنید و آنها را پردازش می کنید.

2. Word-shunking
Word-Chunking نزدیک با ایده از بین بردن مونولوگ داخلی. این عمل خواندن چند کلمه در یک بار است، و کلید خواندن سریعتر است. همه این نکات خواندن را با هم ترکیب می کنند، در عین حال Word-Chunking احتمالا بیشترین ابزار فعال برای استفاده از زمانی است که شما برای افزایش سرعت خواندن خود استفاده می کنید.

یک فرد می تواند چندین کلمه را در یک زمان بگیرد، هرچند ما آموزش دیده ایم - همانطور که با مونولوگ درونی ذکر شد - برای خواندن هر کلمه در یک زمان و یک مقاله واحد را از دست ندهید. با استفاده از چشم انداز محیطی خود یک راه برای ایجاد این مرحله ساده تر است، اما ما در بخش بعدی به آن خواهیم رسید.

در حال حاضر، تمرکز بر تلاش برای خواندن سه کلمه با یک نگاه. ادامه در پایین صفحه مانند آن، توجه داشته باشید که چقدر سریعتر تمام صفحه متن را کامل می کنید. شما هنوز هم قادر به پردازش و درک آنچه که شما می خوانید، اما صرف وقت کمتر وقت آن را انجام می دهید.

در حال حاضر، این مفهوم را یک گام بیشتر کنید. یک مداد را بگیرید و به آرامی دو خط عمودی، موازی را پایین بیاورید، متن را به سه بخش جدا کنید. در بالای سمت چپ صفحه به طور معمول شروع کنید و همه چیز را زیر آن قرار دهید با دست یا یک تکه کاغذ.

تمرکز بر خواندن متن در هر بخش به عنوان یک چیز. کلمات را با هم ترکیب کنید و آنها را در یک نگاه بخوانید، زیرا شما یک نشانه جاده خواهید بود. این کار را انجام دهید، این مقاله را برطرف کنید. متوجه خواهید شد که سرعت شما سریعتر از قبل بود.

3. کلمات را در صفحه رجوع نکنید
قبل از اینکه ما به بخش دید محیطی حرکت کنیم - این Kicker واقعی است - شما می خواهید مطمئن شوید که عادت را از دست دادن کلمات در صفحه شکستن.

اگر آنها چشم های متوسط ​​را تماشا می کنید، متوجه خواهید شد که آنها را پرش و پرشور می کنید. آنها فقط به طور مساوی به عقب و جلو حرکت می کنند، همانطور که باید آنها را داشته باشند. این به این دلیل است که فرد به طور متوسط ​​- شما این کار را انجام می دهید، همچنین تمایل به عقب نشینی بر کلمات که قبلا خوانده شده است. این یک چیز است که مانع از توانایی خواندن شما می شود.

به احتمال زیاد این کار را انجام می دهید بدون حتی متوجه شوید که شما آن را انجام می دهید، که آن را کمی از یک عادت حیرت انگیز برای شکستن از. ساده ترین راه، حتی اگر شما ممکن است کمی کودکانه احساس، استفاده از انگشت یا نشانه خود را برای هدایت شما همراه است.

انگشت خود را در حال حرکت به عقب و جلو در سراسر صفحه، بدون توقف و یا رفتن به عقب. پیگیری کلمات را به عنوان انگشت خود را ادامه می دهد تا راه خود را پایین تر از متن. هنگامی که به پایان می رسیم، فکر کنید که چه چیزی را می خوانید. شما بیش از یک کلمه به عقب نرسیدید (من امیدوارم!)، و با این حال شما هنوز به یاد آنچه که خوانده اید.

4. از دید محیطی استفاده کنید
تبریک می گویم! شما آن را به گام کلیدی تبدیل کرده اید که واقعا همه چیز را با هم ترکیب می کند. در حالی که این ممکن است گام نهایی نباشد، مطمئنا یک بحرانی است.

از تکنیک ها از همه چیز بالا برای مشاهده و درک چند کلمه در یک زمان استفاده کنید. به جای تکه تکه شدن در گروه های کوچکتر از کلمات، سعی کنید یک خط را در یک زمان بخوانید. این شامل نگاه کردن به مرکز خط و استفاده از دید محیطی شما برای خواندن بقیه آن است. صفحه را به این ترتیب اسکن کنید و هنگامی که به پایین برسید، متوجه خواهید شد که هنوز آنچه را که می خوانید متوجه خواهید شد، اما شما آن را در زمان رکورد انجام دادید.

5. از یک تایمر استفاده کنید
صحبت از "زمان ضبط"، در حال حاضر شانس خود را برای تست خود و کار بر روی چگونگی افزایش سرعت خواندن خود را هر بار که شما خواندن. یک تایمر را برای یک دقیقه تنظیم کنید، به طور معمول به عنوان زمان کاهش پیدا کنید. هنگامی که تایمر خاموش می شود، توجه داشته باشید چند صفحه ای که خوانده اید.

وب سایت، WorndStopages، به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چند کلمه ای که خوانده اید. در حال حاضر، تمام چیزهایی را که آموخته اید را ترکیب کنید و تست را تکرار کنید. این تعداد را نیز به هم بزنید.

انجام این کار، ادامه دادن به شمارش قبلی خود را هر بار. یک هدف روزانه یا هفتگی را تنظیم کنید و زمانی که به آن برسید، خودتان را درمان کنید. ادامه با این بازی کوچک، و شما قادر به افزایش سرعت خواندن خود را در هیچ زمان!

6. یک هدف را تنظیم کنید
نگه داشتن خود را پاسخگو بهتر خواهد شد اطمینان حاصل کنید که شما با خواندن خواندن و آزمون تایمر خود را نگه دارید. به خودتان یک هدف از تعداد مشخصی از صفحات را برای خواندن هر روز / هفته / و غیره بدهید.، و به آن چسبیده اید. هنگامی که به آن برسید، خودتان را درمان کنید. انگیزه هرگز به کسی آسیب نمی رساند!

8. از یک نشانگر استفاده کنید
آیا شما دیدگاه خود را از بین می برید و از طریق صفحه به عنوان خواندید؟ مشکلی نیست. به سادگی یک کارت شاخص زیر هر خط را قرار دهید و آن را همانطور که خواندید لغزش کنید. این اطمینان حاصل خواهد کرد که شما در حال خواندن یک خط در یک زمان، به جای اینکه چشمان خود را از بین ببرید و چیزی را در نظر بگیرید.

9. کار بر روی بهبود واژگان خود
در مورد آن فکر کنید: شما در حال خواندن همراه هستید، و سپس به یک کلمه که نمی دانید اجرا می کنید. آیا شما آن را پرش؟ آیا سعی می کنید آن را از طریق زمینه بفهمید؟ آیا شما متوقف می شوید تا آن را نگاه کنید؟ هر کدام از اقدامات شما را به دست می آورید، وقت خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهید، اگر همه آنها را متوقف نکنید تا بتوانید کلمه عقب مانده را جستجو کنید.

10. ابتدا نقاط اصلی را از بین ببرید
در نهایت، زمانی که شما در یک زمان واقعی هستید، باید چیزی بخوانید، یک نفس عمیق بکشید و آرام باشید. کتاب را باز کنید و زمان خواندن بیش از تمام نکات اصلی را بخوانید. جدول مطالب را بخوانید. زیرنویس را بخوانید. زیرنویس ها را زیر نمودارها بخوانید. احساس کلی برای فصل / بخش / و غیره دریافت کنید

بعد، پاراگراف اول هر بخش اصلی را بخوانید. آخرین را بخوانید خواندن وسط این را در سر خود فکر کنید و آن را با هم بگذارید.

سپس، شروع به خواندن هر چیز دیگری در حالی که استفاده از تکنیک های ما فقط بحث شده است. شما اطلاعات خود را بهتر نگه دارید، و همچنین خواندن خود را سریعتر انجام دهید.

به طور خلاصه، دفعه بعد باید به سرعت بخوانید، به سادگی به خودتان بگویید که "خاموش و به صفحه نگاه کنید!"

تمرینات گفته شده را به مرور زمان انجام دهید تا کم کم به صورت ناخودآگاه بتوانید انجام دهید. 

  • علی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی