خلق زندگی زیباتر

فروش

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۴۱ ب.ظ

اگر بخواهید وارد حرفه فروش شوید باید بدانید که به جالب ترین و جذاب ترین حرفه در تمام دنیا قدم گذاشتید. فروش می تواند بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان بیاورد.
فروش به عنوان یک حرفه می تواند تمام انسان ها را صرف نظر از جنسیت، سن و سال و میزان تحصیلات به خود جذب کند. در این حرفه هیچ تعصبی وجود ندارد. در کار فروش به مدرک تحصیلی احتیاج ندارید. اما باید پیوسته زمانی مشخصی را در طول روز را برای رشد شخصی خود اختصاص دهید و بخشی از هر روز را صرف بالا بردن سطح آگاهی و دانش خود کنید. فروشنده ای که تمایل انجام این کارها را نداشته باشد، دیر یا زود شکست می خورد و از راه موفقیت باز می ماند. رشد شخصی و بالا بردن آگاهی و دانش، شما را آماده می کند تا در کمال آرامش و با کارایی تمام چالش های روزانه را پشت سر گذارید و بدون شک در آخر پاداش کلانی را نصیب خود کنید. فروشندگان حرفه ای متعهد هستند؛ تعهد شرط حرفه ای بودن است، اگر تعهد نباشد شما تبدیل به یک آماتور می شوید و به عنوان یک فروشندهی آماتور روزگارتان پر از ناامیدی می شود.

 

کیفیت زندگی هر شخص رابطه مستقیمی با تعهد او نسبت به حرفه اش دارد.
وینس لومباردی


مرد با تجربه ای در زمینه فروش می گوید: «در هر شرکتی به سه نوع فروشنده برمی خورم؛ فروشندگان قایق های پارویی، فروشندگان قایق بادبانی و فروشندگان قایق موتوری.» فروشندگان قایق های پارویی برای پیشرفت و حرکت به فشار زیادی احتیاج دارند. اغلب آنها دیر کارشان را شروع می کنند و زود هم دست از کار می کشند. آن ها بارها و بارها دست از کار می کشند و هرگز به نظر نمی رسد که خیلی پیشرفتی داشته باشند. فروشندگان قایق های بادبانی تنها وقتی باد مساعدی بوزد، در راستای هدفشان حرکت می کنند. آنها موفقیت خود را به دست شرایط و عوامل بیرونی می سپارند. وقتی باد در جهت موافق آنها می وزد بسیار با انگیزه و با انرژی هستند. اما زمانی که شرایط مساعد نباشد به راحتی خود را می بازند و دست از تلاش می کشند ؛ اغلب فروشندگان قایق های بادبانی با نوسان شدید درآمد آخر ماهشان روبرو هستند و متأسفانه اغلب با صخره ها برخورد می کنند. فروشندگان قایق های موتوری رویکردی کاملا متفاوت دارند، آن ها هیچ کاری به شرایط بیرونی ندارند. آنها به سمت هدفشان با آخرین سرعت حرکت می کنند و برایشان آرامش دریا یا طوفانی بودن آن تفاوت ندارد. معمولا آنها بر تقدیر و سرنوشت خود حکومت می کنند. هر گاه از سرعت شان کاسته می شود و یا در حرکت به جلو متوقف می شوند، می دانند که اشکال از خود آنها است. می دانند که برای موتور درونشان مشکلی پیش آمده است، بنابراین شروع به تعمیر موتورشان می کنند. آنها میدانند که هر چه وجود دارد به خود آنها بستگی دارد. پس مسئله ی درونی را برطرف می کنند و به سمت جلو به حرکت در می آیند. آیا شما هم در کار فروش هستید؟ موتورتان را استارت بزنید و به حرکت در آبید.
فروش با نحوه تفکر فروشنده رابطه دارد، نه با نگرش خریدار.

منبع : ; کتاب پاپ پراکتور

 

  • علی خانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی